Het ontstaan van JIM - het nieuwe intranet van Juva

 

Ju­va heeft een nieuw in­tra­net ge­naamd JIM, dit staat voor Ju­va In­for­ma­tie Me­di­um. Ca­pi­ca heeft dit he­le­maal voor hen in­ge­richt. Ben jij be­nieuwd waar­om Ju­va voor Ca­pi­ca heeft ge­ko­zen, hoe zij het pro­ject­ver­loop er­va­ren en wat de me­de­wer­kers vin­den van JIM? Lees dan snel ver­der.

Shanna 13-02-2020 Contact

Waarom een nieuw intranet en waarom bij Capica?

Juva is een netwerkbedrijf dat gespecialiseerd is in het transport van energie en de daaraan gerelateerde producten en diensten. Juva kent drie dochterondernemingen die ieder haar eigen specialisaties kennen: Westland Infra Netbeheer, Capturam en Anexo.

De organisatie heeft de afgelopen tijd een verandering doorgemaakt. Het kantoorpand is verbouwd en opnieuw ingericht volgens de normen van deze tijd. In plaats van 'hokjes' is er plaats gemaakt voor open ruimtes. Hierdoor wordt gestimuleerd dat medewerkers meer en beter gaan samenwerken met elkaar, om zo uiteindelijk de dienstverlening te verbeteren. Dit brengt een verandering in de bedrijfscultuur met zich mee.

Het intranet waar zij gebruik van maakten, sloot hier niet bij aan. Daarom is Juva op zoek gegaan naar een nieuw sociaal intranet. Dit moest een gebruiksvriendelijk intranet zijn waar medewerkers elkaar kunnen vinden, waar zij in gesprek kunnen gaan over zowel zakelijk als niet zakelijke onderwerpen. Ook was het belangrijk dat het intranet toegankelijk is voor zowel medewerkers op kantoor als medewerkers buiten de deur, zoals de monteurs. Kortom, echt een intranet vóór en dóór medewerkers.

Juva heeft met verschillende partijen gesprekken gevoerd, en hebben gekozen voor het intranet van Capica. Het prijsmodel van Capica vonden zij erg aantrekkelijk, omdat je bij Capica betaalt voor modules en niet per medewerker. Daarnaast kozen zij voor Capica omdat Capica zich echt bezighoudt met de ontwikkeling van een sociaal intranet dat past bij de organisatie, en er een goede klik was met de medewerkers van Capica.

Carina van der Wurff (communicatieadviseur bij Juva) over het projectverloop en de ervaring met het intranet:

"We ervaren het projectverloop tot nu toe erg goed. Er is een hele goede samenwerking met jullie projectmanager Karin. We hebben een strakke planning en werken met sprints. Dit is soms hard werken, maar geeft wel veel duidelijkheid.

Fase 1 hebben we nu gehad, de basismodules zijn ongeveer een maand geleden opgeleverd. Deze week zijn er weer nieuwe modules bijgekomen, zelfs meer dan wij hadden verwacht dus dit was een leuke verrassing. De komende maanden komen er nog meer modules bij zoals Narrowcasting en OR verkiezingen, wordt er een webshop voor ons ingericht en krijgen we ook een app bij het intranet.

Samen met de medewerkers hebben we de naam JIM bedacht voor ons intranet, dit staat voor Juva Informatie Medium. We merken nu al dat medewerkers zich meer betrokken voelen bij het intranet en dat er meer interactie en samenwerking plaatsvindt. Uiteindelijk is ons doel met het intranet dat de medewerkers zich onderdeel voelen van community 'Juva', dat zij betrokken zijn met wat er speelt in de organisatie en hieraan kunnen bijdragen, en dat het bijdraagt aan het beter kunnen doen van ieders werk. We zijn tot nu toe erg blij met JIM, en we krijgen erg enthousiaste en positieve reacties van de medewerkers."

Team Capica is ook erg blij met de samenwerking met Juva, en we kijken uit naar de leuke dingen die nog gaan komen voor JIM!

nog meer

cases

projecten