Laat je

inspireren

door onze online wereld

Onze blogs
Filter artikelen op
0
Sabine 13-04-2017
Is jullie intranet al millennial-proof?

Een intranet moet meegroeien met je organisatie, maar vooral ook met je medewerkers. De basis van een succesvol sociaal intranet begint dus ook met inzicht krijgen in de behoeften en verwachtingen van deze groep en dat is een 'ongoing process'. Want niet alleen de wereld om ons heen verandert, maar ook het 'type' werknemer. Zo is de verwachting dat in 2020 de arbeidsmarkt voor 50% uit millennials (geboren tussen 1981 en 1996) bestaat. Interessant, want dat vraagt iets van hoe je communiceert als organisatie. Past de manier van jullie communiceren (al) bij die groep?

0
Marcel 22-03-2017
Samenwerken 2.0: Interne communicatie steeds hoger op de agenda

Nederland heeft gekozen. De verkiezingen zijn achter de rug en iedereen kijkt met spanning uit naar de uitkomst van deze formatieperiode. Wat kunnen we de komende vier jaar verwachten? En hoe gaan de partijen onderling samenwerken? Ik voorzie daar nog best wel een uitdaging. Want de verschillen tussen de partijen, en daarmee ook de belangen, zijn groter dan ooit. Nu gaat dit over het bestuur van een land. Op een ander niveau zien we dit ook terug in het bedrijfsleven. Ook binnen organisaties kan er sprake zijn van verschillen, denk bijvoorbeeld maar aan de welbekende eilandjescultuur.

 
0
Eric 10-04-2017
Een chatvenster op je website. 6 praktische tips

Goedemiddag. Kan ik u helpen? Steeds meer websites maken gebruik van een chatvenster. Een chatvenster is een persoonlijke manier om in contact te komen met je doelgroep en je kunt het enigszins vergelijken met een receptiebalie zoals je deze in kantoren tegenkomt. De receptioniste is je eerste aanspreekpunt en helpt je verder op weg. Met een chatvenster op je website doe je eigenlijk hetzelfde, alleen dan digitaal.

0
Marléne 16-03-2017
Van Internetbureau naar Online Bedenkers

Van Capica Internetbureau naar Capica Online Bedenkers, inclusief een geheel vernieuwde huisstijl. Marléne legt uit waarom het tijd was voor deze vernieuwing en Jefferson vertelt je meer over het nieuwe design van het logo.

 
0
Jolanda 28-03-2017
Vlooien op de werkvloer....Goed idee!

Wat? Ja, je leest het goed. En nee, we hebben het natuurlijk niet over echte vlooien. Onlangs bezocht ik een congres waar bioloog Patrick van Veen sprak over de basale drijfveren in ons gedrag. Om inzicht te krijgen in ons gedrag doen hij en zijn collega's onderzoek bij chimpansees en gorilla's. Wat blijkt? Er zijn toch best wel wat overeenkomsten tussen de meeste organisaties en een apenrots.

0
Jefferson 15-03-2017
Zo sluit jouw website naadloos aan bij je doelgroep

Het uiterlijk van je website bestaat uit meer dan alleen mooie vormpjes en kleurtjes. Design is pas design als je het goed kunt onderbouwen. Met user centered design plaats je jouw eindgebruiker centraal en sluit je naadloos aan op zijn behoeften. Mensen denken weleens dat ik een kunstenaar ben. Ze zeggen dan: maak er maar iets moois van.  Maar webdesign gaat verder dan alleen een mooi uiterlijk. Design moet naar een marketingdoel toewerken en tergelijkertijd aan de behoefte van gebruikers voldoen. Daarom werken wij altijd op basis van user centered design.

 
×