Sociaal intranet met veel ruimte voor nieuws

 

Hoe breng je 900 me­de­wer­kers ef­fi­ci­ënt met el­kaar in con­tact? De op­los­sing voor No­va­dic-Ken­tron was een nieuw mo­dern in­tra­net. Fem­ke van No­va­dic-Ken­tron: "We wil­den een so­ci­aal in­tra­net met veel ruim­te voor nieuws. Dat was een ver­eis­te voor on­ze in­ter­ne com­mu­ni­ca­tie."

Malou 14-02-2019 Contact

Gevoel was meteen goed
Voor Novadic-Kentron was de noodzaak voor een nieuw intranetintranet groot. Hun huidige leverancier stopte ermee. Bovendien was dat intranet niet interactief en niet flexibel. Tijd voor een modernere variant.

Femke: "Marléne kwam bij ons op bezoek om te praten over hun sociaal intranet. We waren enthousiast over de mogelijkheid om het intranet aan onze wensen aan te passen. Capica bood meer voor hetzelfde bedrag dan andere partijen. En het gevoel was meteen heel goed."

Sociaal intranet met diverse appsapps
In de herfst van 2018 lanceerden we het sociaal intranet van Novadic-Kentron. Medewerkers kunnen zelf hun startscherm indelen met apps die zij vaak gebruiken. Zoals het prikbord, 'durf te vragen', projecten, documenten, agenda en adresboek. De nieuwsapp kan niet worden uitgezet, zodat iedereen het nieuws altijd ziet.

"We zien dat de agenda en het adresboek veel worden gebruikt. Net als de apps die mensen dagelijks nodig hebben, zoals documenten. De nieuwsberichten worden goed gelezen en er wordt steeds vaker op een nieuwsbericht gereageerd. Ik merk dat mensen het vooral leuk vinden om te reageren als het gaat om persoonlijke berichten, zoals een jubileum."

Contact is altijd goed
De samenwerking ervoer Femke als heel persoonlijk. "Het contact is altijd goed. Ik word meteen teruggebeld als ik een vraag of een probleem heb. Soms kreeg ik even geen feedback over de stand van zaken. Maar als ik dan belde met een urgent probleem, dan werd dat meteen opgepakt. Ongeacht wie ik aan de lijn had. Dat zie je niet vaak bij andere bedrijven."

Positieve reacties
Na livegang start het intranet automatisch op zodra medewerkers hun computer aanzetten. De eerste reacties zijn positief. "Ik heb een poll aangemaakt om de mening te peilen. Mensen vinden het mooi. Er is veel mogelijk. Maar ze moeten ook nog een beetje wennen", vertelt Femke.

Capica is heel klantgericht
Hoewel Femke een paar kanttekeningen maakte tijdens het traject, is ze blij met de samenwerking. "Capica denkt echt goed mee met wat jij als klant wil. Als het technisch mogelijk is, wordt jouw wens altijd doorgevoerd. Wat dat betreft zijn ze heel klantgericht."

nog meer

cases

projecten