Een online platform voor Deerns

 

De am­bi­tie van Deerns ligt in één on­li­ne plat­form ge­richt op con­tent cre­a­tie van­uit de or­ga­ni­sa­tie, waar­bij di­gi­ta­le ka­na­len zo­als de web­si­te en so­ci­al me­dia be­heer sa­men­ko­men. Waar scher­men op de werk­vloer in al­le kan­to­ren via nar­row­cas­ting be­heerd wor­den. En waar sta­tis­tie­ken di­rect wor­den uit­ge­le­zen om op te an­ti­ci­pe­ren. De wens is bo­ven­dien om ook of­fli­ne con­tent aan te slui­ten op dit plat­form. Dit is waar we naar­toe wer­ken met on­ze klant Deerns. We zijn ge­start met de re­a­li­sa­tie van een nieu­we web­si­te, om in fa­se twee tot een on­li­ne plat­form te ko­men. In dit ar­ti­kel lees je meer over dit tra­ject.

Shanna 18-03-2020 Contact

Het ontstaan van de samenwerking

Deerns is een wereldwijd opererend ingenieursbureau, gespecialiseerd in technisch advies en engineering. Deerns is onlangs bezig geweest met het aanscherpen van de positionering. "De huidige website past niet meer bij deze positionering, maar is een belangrijk medium voor Deerns in het overbrengen van de boodschap en moet invulling geven aan de nieuwe positionering. Niet alleen in content en vormgeving, maar ook in online gebruik, zoals social media. We willen de website niet alleen inzetten als informatieve bron, maar ook als online platform." geeft Deerns aan. Samen zijn we gaan onderzoeken wat de wensen en doelstellingen zijn en hoe het nieuwe online platform hierop kan aansluiten.

Analyse huidige website

Om een goede nieuwe website op te zetten, is het belangrijk om de huidige website grondig te analyseren. Dit doen wij o.a. door een analyse in Google Analytics. Wat zijn de prestaties van de huidige website? Welke pagina's worden goed bezocht en welke niet? Welke verbeterpunten zien we voor de huidige website, en zien we deze ook terug in de wensen voor de nieuwe website? Daarnaast geven wij inspiratie over wat er allemaal mogelijk is binnen de onlinewereld, hieruit worden weer nieuwe ideeën en wensen gevormd.

Workshop Deerns bij Capica.jpg

Digitale droom en persona's

Naast de analyse van de huidige website vindt er ook een contentsorteersessie plaats, een stakeholders analyse en een sessie waarin de 'digitale droom' van Deerns wordt besproken. Wat wil Deerns bereiken met de nieuwe website, wat zijn de doelstellingen en welke bijdrage is ervoor nodig om de 'digitale droom' te realiseren? Daarnaast is het heel belangrijk om te weten wie de doelgroep is en welke beleving de doelgroep zoekt op de website. Om hier een goed beeld van te krijgen stellen we verschillende persona's op en maken we een plan hoe deze persona's online bediend zullen worden.

Design en bouwen van de website

Met de input van de sessies worden de navigatiestructuur, het design en de functionaliteiten van de website opgezet, en wordt er hard toegewerkt naar de realisatie van de nieuwe website. De website wordt gebouwd in ons nieuwste CMS. Door de modulaire opbouw is de website straks heel gemakkelijk te beheren, uit te breiden en naar eigen stijl in te richten. Daarnaast zal de website super snel zijn, door het realtime tonen van content. Dit is niet alleen positief voor de gebruiksvriendelijkheid, maar heeft ook voordelen voor bijvoorbeeld SEO.

Over een aantal weken zal de nieuwe website van Deerns live gaan. Dit moment is een fantastische mijlpaal, maar voor ons nog niet de eindstreep. Er zal verder worden toegewerkt naar het realiseren van één online platform voor Deerns, waarbij we ons o.a. bezig gaan houden met narrowcasting en liquid content. Wil je hier meer over weten? Houdt onze social media, nieuwsbrieven en website dan goed in de gaten!

nog meer

cases

projecten