Deze week was het zover, de kick-off van het intranet voor een grote organisatie in Midden-Nederland.
De organisatie zit midden in een fase van een herstructurering. De beleving van een dienst wordt bepaald door de samenwerking van álle disciplines binnen een organisatie, alle schakels in de keten dus. De praktijk laat zien dat de samenwerking binnen een bedrijf complex kan zijn. Met het intranet van Capica hoopt de organisatie de medewerkers makkelijker met elkaar te kunnen verbinden.
De 275 interne medewerkers, ruim 300 externe stakeholders (waaronder medewerkers van gemeenten) en bijna 1.000 vrijwilligers gebruiken momenteel 2 verschillende intranetten. Het is voor de medewerkers prettig dat zij straks vanuit één applicatie kunnen werken, op elk gewenst moment van de dag, vanuit elke werkplek. Alle informatie wordt straks centraal opgeslagen, van afspraken in een agenda tot gedeelde plannen.
Om het intranet te kunnen vullen met (actuele) content, is gebruiksvriendelijk beheer van essentiële waarde. En voor deze organisatie is het zelf kunnen invullen van content en inrichten van groepen met diverse rechten en rollen van essentieel belang. Zeker omdat de groep hulpverleners alleen al verdeeld zijn over tientallen locaties.
De komende weken zullen wij dit mooie project begeleiden. En in 7 sprints zullen we uiteindelijk 17 apps opleveren. In september is de livegang van het nieuwe intranet. Iets waar we nu al heel erg naar uit kijken!