Het Capica Intranet is een goede manier om alle belangrijke procedures en maatregelen rondom corona te communiceren aan alle medewerkers. Maar hoe zit dat met de collega's die niet thuis of op kantoor werken? Die ergens op een locatie zijn waar zij geen computer of laptop tot hun beschikking hebben? Voor deze medewerkers is de Capica Intranet App de perfecte oplossing. Via deze app blijven ook zij op de hoogte van de laatste updates vanuit de organisatie.
Hoe werkt de app?
De app die Capica heeft ontwikkeld is niet één app die meerdere klanten gebruiken, maar wij hebben voor elke klant een eigen app. De medewerkers van de klant kunnen de app downloaden via de Business Store. De app kan volledig in de huisstijl van de klant worden ingericht met logo en kleuren. Ook de naam van de app kan naar wens van de klant ingesteld worden, bijvoorbeeld 'Mijn Capica' in plaats van 'Capica Intranet App'. Hierdoor is de app persoonlijker en past het perfect bij de look-and-feel van de organisatie.
Je kunt zelf kiezen welke modules je wilt gebruiken in de app. Veel voorkomende modules zijn 'Nieuws', 'Evenementenkalender', 'Chat' en 'Adresboek'.
Realtime tonen van content
Een andere unieke eigenschap van onze app is het realtime tonen van de content in de app. De app haalt alleen de content op van het intranet dat je op dat moment wil bekijken. Wil jij bijvoorbeeld content bekijken uit de module 'Nieuws', dan haalt de app alleen de nieuwsberichten op. Omdat de app niet in één keer alle content hoeft op te halen, is de app heel snel in gebruik.
Is een app met content van ons intranet wel veilig?
Dit is een veelgestelde vraag met betrekking tot de app. Je wilt natuurlijk niet dat gevoelige informatie die bedoeld is voor de interne organisatie door iedereen gelezen kan worden. Denk bijvoorbeeld aan situaties als iemand zijn telefoon kwijtraakt of als zijn telefoon wordt gestolen.
Bij de app van Capica kun je instellen of de content buiten het IP-adres van de organisatie bekeken mag worden. Wil je bijvoorbeeld niet dat iemand het adresboek kan bekijken buiten kantoor? Dan kun je er met instellingen voor zorgen dat dit niet meer zichtbaar is wanneer iemand het kantoor uitloopt en niet meer verbonden is via het IP-adres van de organisatie. Je kunt hierbij meerdere IP-adressen opgeven, voor elke vestiging van jouw organisatie. Op die manier kun je ervoor zorgen dat gevoelige content buiten de deur niet bekeken kan worden.
Ben je benieuwd geworden naar onze app? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!