De Capica Intranet App

Dank­zij de Ca­pi­ca In­tra­net App heb­ben on­ze klan­ten al­tijd en over­al toe­gang tot hun in­tra­net. De app kan ge­heel in de huis­stijl van de klant wor­den in­ge­richt, en toont de con­tent van het in­tra­net re­al­ti­me. Lees meer in dit ar­ti­kel!

Laird 05-12-2019 Contact

Waar­om een app?

Te­gen­woor­dig is het niet meer zo dat ie­der­een al­tijd op één lo­ca­tie aan het werk is. Men­sen zit­ten niet al­leen op kan­toor, maar ge­brui­ken bij­voor­beeld ook flex­werk­plek­ken, wer­ken van­uit huis of bij klan­ten op lo­ca­tie. Men heeft niet al­tijd een com­pu­ter of lap­top tot zijn be­schik­king wan­neer hij bui­ten de deur aan het werk is. Steeds va­ker wordt de mo­bie­le te­le­foon ge­bruikt om za­ken te re­ge­len en in­for­ma­tie op te ha­len. Het mo­bie­le ver­keer op web­si­tes en ap­p­ge­bruik is flink toe­ge­no­men de laat­ste ja­ren. Om het Ca­pi­ca In­tra­net voor ie­der­een, ook bui­ten kan­toor, toe­gan­ke­lijk te ma­ken heb­ben wij een mo­bie­le app ont­wik­keld.

El­ke klant een ei­gen app

De app die Ca­pi­ca heeft ont­wik­keld is niet één app die meer­de­re klan­ten ge­brui­ken, maar wij heb­ben voor el­ke klant een ei­gen app. De me­de­wer­kers van de klant kun­nen de app down­lo­a­den via de Bu­si­ness Sto­re. De app kan vol­le­dig in de huis­stijl van de klant wor­den in­ge­richt met lo­go en kleu­ren. Ook de naam van de app kan naar wens van de klant in­ge­steld wor­den, bij­voor­beeld 'Mijn Ca­pi­ca' in plaats van 'Ca­pi­ca In­tra­net Ap­p'. Hier­door is de app per­soon­lij­ker en past het per­fect bij de look-and-feel van de or­ga­ni­sa­tie.

Je kunt zelf kie­zen wel­ke mo­du­les je wilt ge­brui­ken in de app. Veel voor­ko­men­de mo­du­les zijn 'Nieuws', 'E­ve­ne­men­ten­ka­len­der', 'Cha­t' en 'Adres­boek'.

Re­al­ti­me to­nen van con­tent

Een an­de­re unie­ke ei­gen­schap van on­ze app is het re­al­ti­me to­nen van de con­tent in de app. De app haalt al­leen de con­tent op van het in­tra­net dat je op dat mo­ment wil be­kij­ken. Wil jij bij­voor­beeld con­tent be­kij­ken uit de mo­du­le 'Nieuws', dan haalt de app al­leen de nieuws­be­rich­ten op. Om­dat de app niet in één keer al­le con­tent hoeft op te ha­len, is de app heel snel in ge­bruik.

Is een app met con­tent van ons in­tra­net wel vei­lig?

Dit is een veel­ge­stel­de vraag met be­trek­king tot de app. Je wilt na­tuur­lijk niet dat ge­voe­li­ge in­for­ma­tie die be­doeld is voor de in­ter­ne or­ga­ni­sa­tie door ie­der­een ge­le­zen kan wor­den. Denk bij­voor­beeld aan si­tu­a­ties als ie­mand zijn te­le­foon kwijt­raakt of als zijn te­le­foon wordt ge­sto­len.

Bij de app van Ca­pi­ca kun je in­stel­len of de con­tent bui­ten het IP-adres van de or­ga­ni­sa­tie be­ke­ken mag wor­den. Wil je bij­voor­beeld niet dat ie­mand het adres­boek kan be­kij­ken bui­ten kan­toor? Dan kun je er met in­stel­lin­gen voor zor­gen dat dit niet meer zicht­baar is wan­neer ie­mand het kan­toor uit­loopt en niet meer ver­bon­den is via het IP-adres van de or­ga­ni­sa­tie. Je kunt hier­bij meer­de­re IP-adres­sen op­ge­ven, voor el­ke ves­ti­ging van jouw or­ga­ni­sa­tie. Op die ma­nier kun je er­voor zor­gen dat ge­voe­li­ge con­tent bui­ten de deur niet be­ke­ken kan wor­den.

Ben je be­nieuwd ge­wor­den naar on­ze app? Neem con­tact met ons op voor de mo­ge­lijk­he­den!