Online marketing, ook wel internet marketing genoemd, is een vorm van marketing waarin producten en diensten online onder de aandacht gebracht worden bij de juiste doelgroep. Een vakgebied dat voortdurend in beweging is, bijvoorbeeld op het gebied van slimme data waarmee je nog gerichter kunt communiceren richting je doelgroep. Benieuwd naar de laatste trends en verwachtingen voor 2018? Ik vertel je er meer over in deze blog.
In deze blogserie laten we Online Bedenkers van Capica aan het woord over hun werk bij Capica. Wat maakt hun werk zo leuk? En waarom hebben zij ooit voor Capica gekozen? In deze blog neemt projectleider Jelle je mee in zijn werk. In 2009 maakte ik voor het eerst kennis met Capica. Ik volgde destijds de opleiding 'Digital Media Design and Technology' en mocht hier stage lopen. Ik was toen al een echte 'doener' en ik kreeg gelukkig ook alle ruimte om nieuwe dingen aan te pakken (en dus ook te leren). Na mijn stage heb ik mijn studie afgerond en ben ik onder andere naar Tanzania gegaan om vrijwilligerswerk te doen. Wederom een leerzame periode.
Vanaf 25 mei 2018 is het een feit. Vanaf die datum is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Organisaties die persoonsgegevens verwerken hebben dan meer verplichtingen. Zo moeten zij kunnen aantonen dat zij de juiste organisatorische en technische maatregelen hebben genomen om aan de AVG te voldoen. Een goede voorbereiding is absoluut noodzakelijk, want de boetes zijn hoog.
Een online community is een digitale verzamelplek waarbinnen mensen met een gezamenlijke interesse, overeenkomst of doel samen komen. Het intranet is een voorbeeld van zo'n online community en ook binnen het intranet kan er sprake zijn van (sub)communities. Maar wat bepaalt nu het succes van zo'n community?
Een jaar of 10 geleden verstuurde vrijwel ieder bedrijf wel een digitale nieuwsbrief. Met de komst van nieuwe (social) media verloor de nieuwsbrief echter aan populariteit. Sterker nog, het heeft zelfs een behoorlijke tijd best een stoffig imago gehad. Wat mij betreft onterecht. Dat de nieuwsbrief inmiddels weer helemaal terug van weggeweest is, vind ik dan ook een mooie (en logische) ontwikkeling.
In deze blogserie laten we Capicanen aan het woord over hun werk bij Capica. Wat maakt hun werk zo leuk? En waarom hebben zij ooit voor Capica gekozen? In deze blog neemt front-ender (en inmiddels ook software engineer in opleiding) Jeffrey je mee in zijn werk.