De website van de Bel Groep in Nederland, bekend van kaasjes zoals Boursin, Babybel en Leerdammer, was toe aan vernieuwing. De nieuwe site moest qua look & feel aansluiten bij de internationale website van Bel Group en flexibel te beheren zijn.
Lees meer over Corporate website en extranet Bel Groep vernieuwdOm de verkoop van fietsonderdelen- en accessoires te stimuleren, deelt producent Widek product- en sfeerbeelden met hun klanten. Maar om die afbeeldingen steeds via WeTransfer te verzenden?! Dat kan toch handiger.
"Wij delen onze product- en sfeerbeelden met onze klanten, maar daar waren wij altijd heel wat tijd aan kwijt. Je moest de afbeeldingen eerst verzamelen en vervolgens via WeTransfer versturen", legt Swen van den Hengel, sales promotor bij Widek, uit.
Lees meer over Online beeldbank bespaart Widek tijdHoe gaat een organisatie om met fluctuatie in de personeelsplanning? Dat vroeg John van der Voorn van Omefa zich af. Bij het bedrijf, dat gespecialiseerd is in kunststofverwerking en spuitgieten, verschilt de personeelsbehoefte per opdracht. Hoe houd je de planning overzichtelijk?
Lees meer over Personeelsplanning tool Omefa bespaart 3 uur per week'Hoe breng je eenvoudig 450 vrijwilligers verspreid over Nederland met elkaar én met het hoofdkantoor in contact?', dacht Vogelbescherming Nederland. Het antwoord: via een sociaal extranet.
"Met het extranet hebben wij één plek waar vrijwilligers informatie delen, contact met elkaar leggen, vragen stellen en inspiratie vinden. En andersom wilden wij op een makkelijke manier contact leggen met onze vrijwilligers", legt Astrid van den Broek, projectleider communicatie van Vogelbescherming Nederland, uit.
Lees meer over 300 mensen actief op extranet van Vogelbescherming NederlandTien jaar geleden maakte Martijn de Kruijf van i-Matic kennis met Laird Beekelaar van Capica. Sindsdien ontwikkelen ze samen tientallen websites, waaronder de eventwebsite voor FTTH Council Europe.
"Wij zijn een bureau voor visuele communicatie en houden ons bezig met vormgeving in de breedste zin van het woord: van drukwerk tot online. Capica is een van onze partners op het gebied van techniek. Vanuit FTTH Council Europe, een van onze klanten, kwam de wens om een congreswebsite te ontwikkelen waarop bezoekers zelf hun programma kunnen samenstellen", vertelt Martijn de Kruijf, mede-eigenaar van i-Matic.
Lees meer over Nieuwe website zorgt voor bezoekerspiek in congresmaandVoor een (thuis)zorgorganisatie zoals Land van Horne ligt een sociaal intranet niet meteen voor de hand. De 2300 medewerkers hebben weinig schermtijd. Toch bleek een sociaal in-tranet wel degelijk een goede online oplossing.
"We hadden een kleinschalig intranet, maar dat was een vrij statisch instrument. Met 17 verschil-lende locaties en medewerkers in de thuiszorg, wilden we graag een sociaal intranet waar we me-dewerkers beter met elkaar konden verbinden. En waar we snel iedereen konden bereiken", vertelt Monique Ploegmakers, medewerker PR en communicatie bij Stichting Land van Horne.
Lees meer over Sociaal intranet verbindt medewerkers Land van HorneDit jaar vaart coachingsbureau WorkFast een nieuwe koers. In hun herschreven visie en missie richten zij zich op een bredere doelgroep. Om deze verandering volledig door te voeren laten zij een nieuwe website bouwen.
Lees meer over Nieuwe website WorkFast is verlengstuk van organisatieVoor organisaties is het noodzakelijk dat medewerkers zich blijven ontwikkelen. Twaalf jaar geleden liet de Provincie Drenthe een online competentiemeter ontwikkelen. Afgelopen jaar breidden zij deze tool uit met een 360°-feedbackmodule voor leidinggevenden.
"In de doorontwikkeling van onze online competentiemeter heb ik ingezet op de 360°-feedbackmethode voor leidinggevenden. Voorheen vulden we deze vragenlijst in op papier, maar dat is niet meer van deze tijd. Dat kan makkelijker online, dus keek ik of we konden aansluiten bij de bestaande competentiemeter", vertelt Roelie Hoving, strategisch HR-adviseur bij provincie Drenthe.
Lees meer over Competentiemeter met 360°-feedbackmethode