Verandering beleid voor Facebook feeds

Door mid­del van een Fa­cebook feed kun je con­tent, bij­voor­beeld posts, van jouw fa­cebook (be­drijfs)pa­gi­na to­nen op bij­voor­beeld je web­si­te of het in­tra­net. Fa­cebook heeft dit ech­ter een stuk moei­lij­ker ge­maakt door zijn be­leid voor het toe­staan van dit soort feeds te ver­an­de­ren. Er zijn nu veel ho­ge­re ei­sen aan ver­bon­den dan voor­heen. Lees hier meer.

Michael 03-12-2019 Contact

Wat is er ver­an­derd?

Sinds de wij­zi­ging in het be­leid is het niet meer zo ge­mak­ke­lijk om toe­stem­ming te krij­gen van Fa­cebook voor het ge­bruik van een Fa­cebook feed op bij­voor­beeld een web­si­te of een in­tra­net. Zo is het voor ie­der­een ver­plicht om de be­drijfs­ve­ri­fi­ca­tie en/of in­di­vi­du­e­le ve­ri­fi­ca­tie te door­lo­pen, voor­dat jouw feed goed­ge­keurd kan wor­den. Daar­naast dien je ver­schil­len­de mach­ti­gin­gen aan te vra­gen die Fa­cebook moet goed­keu­ren. Voor de goed­keu­ring hier­van dien je heel spe­ci­fiek te om­schrij­ven wat jouw feed pre­cies doet en waar­om je de mach­ti­ging van Fa­cebook no­dig hebt. Ook dien je een scher­m­op­na­me mee te le­ve­ren waar­in je kan la­ten zien hoe jij de Fa­cebook­con­tent pre­cies ge­bruikt. Je moet je nu dus echt ver­ant­woor­den ten op­zich­te van Fa­cebook en dui­de­lijk ma­ken hoe en waar­om jij de kop­pe­ling met Fa­cebook wilt ma­ken.

Voor wie gel­den de nieu­we re­gels?

De stren­ge­re re­gels en ei­sen gel­den niet al­leen voor nieu­we aan­vra­gen, maar ook be­staan­de Fa­cebook feeds zul­len niet wer­ken tot­dat al­le stap­pen zijn door­lo­pen en aan al­le ei­sen is vol­daan. Het kan dus zijn dat jij een wer­ken­de Fa­cebook feed op je web­si­te had staan, maar dat de­ze sinds de wij­zi­ging van het Fa­cebook­be­leid niet meer werkt. Ook hier­voor dien je aan de nieu­we re­gels en ei­sen te vol­doen, en moet je dus (op­nieuw) goed­keu­ring aan­vra­gen.

Hoe kan dit wor­den op­ge­lost?

Veel be­drij­ven lo­pen er­te­gen­aan dat Fa­cebook niet he­le­maal dui­de­lijk is wel­ke in­for­ma­tie zij no­dig heb­ben om de feed goed te la­ten keu­ren. Het is on­dui­de­lijk wel­ke mach­ti­gin­gen je moet aan­vra­gen en wel­ke om­schrij­ving je hier­bij moet le­ve­ren. Ook is het soms erg in­ge­wik­keld om een scher­m­op­na­me aan te le­ve­ren waar­in je laat zien wat jouw feed doet, om­dat je je feed niet wer­kend kunt krij­gen zon­der de toe­stem­ming van Fa­cebook.

Bij Ca­pi­ca zijn we hard be­zig om meer dui­de­lijk­heid te krij­gen en on­ze Fa­cebook feeds zo snel mo­ge­lijk weer wer­kend te krij­gen. Mocht jij pro­ble­men er­va­ren met jouw fa­cebook feed, laat het ons we­ten en wij bren­gen je op de hoog­te wan­neer wij een op­los­sing heb­ben. Ook kun­nen wij de feed tij­de­lijk even van je web­si­te of in­tra­net ha­len, zo­dat je niet een le­ge feed op je web­si­te/in­tra­net hebt staan.