Google heeft een prioritymailbox ontwikkeld. Dat betekent dat de Gmail mailbox 'zelf' bedenkt welke mailtjes voor jou interessant zijn. Dit gebeurt onder andere aan de hand van jouw leesgedrag.
Hoe werkt het?
Allereerst registreert Google welke e-mailtjes je hebt ontvangen van personen die in je adresboek voorkomen. Deze mails worden als zeer belangrijk weergegeven. Daarnaast bekijkt Google welke mailtjes je leest, op welke je reageert en welke je ongelezen laat. Hier worden prioriteiten aan gegeven. Zodat jij overzicht krijgt in die enorme stroom met e-mails.
E-mailmarketing
We denken dat je als ontvanger van de mails helemaal blij wordt van deze slimme mailbox. Maar als marketeer waarschijnlijk iets minder. Want, wordt je nieuwsbrief dan nog wel gelezen? Dat hangt helemaal af van de inhoud van je nieuwsbrief. Op basis van het onderwerp van je e-mail beslissen de meeste ontvangers of ze de mail openen. Zorg dus voor een pakkend onderwerp. Daarnaast is natuurlijk de inhoud van je nieuwsbrief erg belangrijk om de lezer vast te houden. Stuur dus alleen artikelen waarin de ontvanger geïnteresseerd is. Weet je de ontvanger te interesseren, dan kan deze priority mailbox een grote kans voor je betekenen. Want dan kom je steeds hoger in het prioriteiten lijstje.
E-Bericht
Zie jij deze nieuwe mailbox ook als een kans? Ga dan snel aan de slag met het opzetten van je eigen nieuwsbrief. Voor het gepersonaliseerd versturen van nieuwsbrieven gebruik je onze E-Bericht applicatie. /producten/nieuwsbrievenHier lees je meer over E-Bericht.