Een interne webshop in het intranet

Loop jij nor­maal ge­spro­ken al­tijd even langs de of­fi­cema­na­ger als je brief­pa­pier no­dig hebt? Of langs de af­de­ling com­mu­ni­ca­tie voor een be­stel­ling van re­la­tie­ge­schen­ken? Nu we al­le­maal thuis­wer­ken is het soms las­ti­ger om jouw werk­be­no­digd­he­den te ver­krij­gen. Je kunt de juis­te per­soon niet be­rei­ken, je be­stel­ling wordt ver­keerd door­ge­ge­ven of er gaat een lan­ge tijd over­heen voor­dat je be­stel­ling wordt op­ge­pakt. Dit kan frus­tre­rend zijn, en bo­ven­dien niet erg ef­fi­ci­ënt. De In­ter­ne Web­shop mo­du­le in het Ca­pi­ca In­tra­net biedt de op­los­sing! Hier­mee di­gi­ta­li­seer je het he­le be­stel­pro­ces, in­clu­sief de com­mu­ni­ca­tie er om­heen. Lees snel ver­der.

Marléne 12-02-2021 Contact

Al­les wat jij voor je werk no­dig hebt, een­vou­dig en snel be­steld

In de In­ter­ne Web­shop mo­du­le vind je al­le ar­ti­ke­len die jij no­dig hebt om je werk goed uit te kun­nen voe­ren. Of dit nu werk­kle­ding is, ge­reed­schap, brief­pa­pier, pro­mo­tie­ma­te­ri­aal of een HD­MI-ka­bel om je lap­top thuis aan een ex­tra scherm aan te slui­ten. Be­stel het een­vou­dig via de in­ter­ne web­shop in jul­lie in­tra­net!

Het be­he­ren van ar­ti­ke­len in de web­shop

Als be­heer­der kun je ar­ti­ke­len be­wer­ken, ver­wij­de­ren en toe­voe­gen aan de web­shop. Voeg een­vou­dig een om­schrij­ving, prijs en af­beel­ding toe aan een ar­ti­kel. Daar­naast kun je naar wens pro­duct­spe­ci­fi­ca­ties in­vul­len zo­als ty­pe, merk, soort, in­houd of bij­voor­beeld een ar­ti­kel­num­mer.

De ar­ti­ke­len wor­den over­zich­te­lijk door mid­del van ca­te­go­rie­ën weer­ge­ge­ven. Aan el­ke ca­te­go­rie wordt een ca­te­go­rie­be­heer­der ge­kop­peld. De­ze be­heer­der krijgt di­rect een mel­ding wan­neer er ar­ti­ke­len uit die ca­te­go­rie zijn be­steld. Zo kan de be­stel­ling zo snel en ef­fi­ci­ënt mo­ge­lijk wor­den af­ge­han­deld!

Wil je in de web­shop ook met­een zien hoe­veel voor­raad er nog is van een be­paald ar­ti­kel? Dit kan mo­ge­lijk wor­den ge­maakt door het kop­pe­len van jul­lie ei­gen voor­raad­sys­teem. Heb­ben jul­lie (nog) geen ei­gen voor­raad­sys­teem, dan kun­nen wij dit ui­ter­aard ook voor jul­lie re­ge­len. We stel­len dan ook ge­lijk in dat de be­heer­der van de voor­raad een mel­ding krijgt wan­neer de voor­raad van een ar­ti­kel op dreigt te ra­ken.

2021 Web­shop mo­du­le voor­beeld.jpg

Af­beel­ding: Voor­beeld van een ar­ti­kel in de In­ter­ne web­shop van een in­tra­net.

Blijf op de hoog­te van je be­stel­ling

Wan­neer je een be­stel­ling hebt ge­plaatst, is het na­tuur­lijk fijn om te we­ten wan­neer je jouw be­stel­de ar­ti­ke­len kunt ver­wach­ten. Daar­om krijg je di­rect een mail toe­ge­stuurd met de sta­tus van je be­stel­ling. Daar­naast vind je op de pa­gi­na 'Be­stel­ge­schie­de­nis' in de in­tra­net mo­du­le een over­zicht van al­le be­stel­lin­gen die je hebt ge­plaatst.

Wie mag wat be­stel­len?

Het is aan jul­lie om te be­pa­len wie wat mag be­stel­len. Mag ie­der­een vi­si­te­kaart­jes en re­la­tie­ge­schen­ken be­stel­len? Of al­leen het se­cre­ta­ri­aat? Hoe we dat vorm ge­ven be­pa­len we sa­men. We kun­nen de rech­ten in­stel­len op ty­pe pro­duct, maar bij­voor­beeld ook op bud­get.

Wil je meer we­ten over de­ze mo­du­le? Neem ge­rust con­tact met ons op!