beantwoordt de
'why'
Een goed verhaal is een middel om jouw doelgroep te bereiken en kan je helemaal in je greep nemen. Verteld door een meeslepend stem, met de juiste intonatie en begeleid door de juiste beelden. Het merk krijgt een eigen gezicht en stem. Sommige TV commercials zijn hier een goed voorbeeld van, bijvoorbeeld de spotjes van Centraal Beheer. Zij hebben 'storytelling' al jaren in de vingers. Online zie je ook steeds vaker storytelling.
Waarom bestaat jouw organisatie?
Iedere organisatie heeft een verhaal en dit verhaal start bij het beantwoorden van de 'why'. Waarom bestaat jouw organisatie en waarom doe je wat je doet? Wie behoort tot jouw doelgroepdoelgroep en wat motiveert hen en wat remt hen juist af? Als je deze vragen kunt beantwoorden én dit ook naar buiten kunt uitdragen, kunnen mensen in jouw merk geloven.
Het complete plaatje
Als je eenmaal jouw verhaal gaat vertellen aan de buitenwereld, moet het plaatje helemaal compleet zijn. Dus van functiebenamingen tot kantoorinrichting. En van offline communicatiemiddelen tot de corporate websitewebsite. En laat die website nu net onze specialiteit zijn!
Hoe kan een storytelling website eruit zien?
We hebben een aantal inspirerende voorbeelden voor je gevonden.
http://www.bagigia.comBagigia.com
Deze website van deze Italiaanse designtas neemt je helemaal mee in het verhaal. Bij ieder stukje dat je scrollt word je verder het verhaal in gezogen.
https://nest.com/nl/thermostat/meet-nest-thermostat/Nest.com
Op nest.com scroll je in no-time door 30 dagen. In die dagen kent deze persoonlijke thermostaat jou helemaal en is de thermostaat hierop aangepast. Zelfs de naam van het product geeft je het gevoel dat je in een warm nest stapt.
http://graphicnovel-hybrid4.peugeot.com/start.htmlHybrid4 van PeugeotHybrid4 van Peugeot
Storytelling is op deze website letterlijk genomen. Het verhaal van de Hybrid4 van Peugeot word je namelijk verteld via een stripverhaal.
En wat is jouw verhaal?
Wij zijn heel benieuwd naar wat jouw verhaal is. En natuurlijk helpen we graag om jouw verhaal compleet te maken met een prachtige storytelling website.
- Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?