Stockfoto's of eigen fotomateriaal?

Eigen materiaal,

Stock

of beide?

fotografie

Beel­den zeg­gen meer dat dui­zend woor­den. Het is dus ex­tra be­lang­rijk dat je beel­den kiest, die jouw bood­schap over­bren­gen. Met stock­beel­den of met ei­gen fo­to­ma­te­ri­aal. Bei­de op­ties heb­ben voor- en na­de­len.

Jefferson 27-08-2015 Contact

Stock­fo­to­gra­fie

Op het in­ter­net vind je heel veel aan­bie­ders van stock­fo­to's. Je kunt het zo gek niet be­den­ken of ze heb­ben er een fo­to van ge­maakt. Die rui­me keu­ze maakt stock­fo­to­gra­fie zo fijn om mee te wer­ken. Bo­ven­dien zijn de fo­to's pro­fes­si­o­neel ge­maakt en is de re­so­lu­tie van de­ze fo­to's vrij­wel al­tijd goed ge­noeg voor ge­bruik op een web­si­teweb­si­te. Ook de prijs van stock­fo­to's is vaak gun­stig, ten­zij je ex­clu­si­vi­teit wilt en de por­tret­rech­ten vol­le­dig af­koopt. Bij aan­bie­der Shut­ter­stock kun je beel­den vin­den voor een re­de­lijk be­drag. Voor ca. € 150 heb je vol­doen­de fo­to's om een web­si­te te vul­len met een ge­mid­deld aan­tal pa­gi­na's.

Toch kle­ven er ook na­de­len aan het ge­bruik van de­ze fo­to's. Je bent vaak niet de eni­ge die de fo­to ge­bruikt en dat kan ver­ve­lend zijn. Voor­al als een fo­to be­pa­lend is voor jouw web­si­te en de fo­to ge­as­so­ci­eerd wordt met een an­der be­drijf. Veel stock­fo­to's mis­sen ook de spon­ta­ni­teit of zijn ge­woon­weg te mooi. Zo­als een fo­to van een breed la­chen­de, iets te mooie help­deskme­de­werk­ster met head­set.

Gra­tis stock­fo­to's

Wij ge­brui­ken re­gel­ma­tig stock­fo­to­gra­fie in on­ze ont­wer­pen. En dat zijn lang niet al­tijd du­re fo­to's. We de­len graag ons fa­vo­rie­ten­lijst­je met gra­tis stock­fo­to's. Let zelf wel even op de por­tret­rech­ten die op de si­tes ver­meld staan. Niet al­les mag com­mer­ci­eel ge­bruikt wor­den.

free­ima­ges.com

uns­plash.com

the­pat­tern­li­bra­ry.com

ge­tre­fe.tum­blr.com

mag­de­lei­ne.co

raum­rot.com

Ei­gen fo­to­ma­te­ri­aal

Ei­gen fo­to­ma­te­ri­aal geeft jouw web­si­te een ei­gen iden­ti­teit en nie­mand an­ders ge­bruikt de­zelf­de fo­to's. Je werkt met ech­te men­sen of met ei­gen pro­duc­ten. Dat maakt het her­ken­baar en per­soon­lijk voor de be­zoe­ker. Ma­te­ri­aal dat ge­scho­ten is door een fo­to­graaf zorgt er­voor dat de fo­to's pro­fes­si­o­neel ogen en van goe­de kwa­li­teit zijn. Een mooi voor­beeld van ei­gen fo­to­gra­fiefo­to­gra­fie vind je op de web­si­te van on­ze klant Wi­dek. Ech­te me­de­wer­kers die aan het werk zijn in de fa­briek la­ten zien dat al­le pro­duc­ten in huis wor­den ge­pro­du­ceerd.

En de na­de­len? Die zijn er ook bij ei­gen fo­to­ma­te­ri­aal. Een fo­to­graaf in­hu­ren kost geld. Over het al­ge­meen kost het in­hu­ren van een fo­to­graaf meer dan stock­fo­to's. Ook tijd kan een na­de­li­ge fac­tor zijn. Heb je snel een fo­to no­dig? Dan heb je een fo­to­graaf no­dig die heel flexi­bel in te zet­ten is, of je kiest toch voor een stock­fo­to.

En wat kies jij?

Voor on­ze web­si­te heb­ben we ge­ko­zen voor een com­bi­na­tie van bei­de op­ties. De fo­to's van me­de­wer­kers ge­ven de web­si­te een per­soon­lijk ka­rak­ter. De stock­fo­to­gra­fie on­der­steunt de ge­schre­ven tekst. We zijn be­nieuwd naar wel­ke op­tie jouw voor­keur uit­gaat.

*

Aan welke straat is Capica gevestigd? (antwoord in kleine letters)

  • Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?