Met deze 6 tips word jij zeker gevonden in Google

wordt beter gevonden in

Google

Zoekmachine

In on­ze blog '5 tips voor het ef­fec­tief in­zet­ten van con­tent­mar­ke­ting' kreeg je 5 prak­ti­sche tips op het ge­bied van con­tent­mar­ke­ting die je di­rect in je tek­sten kon toe­pas­sen. Dit keer be­lich­ten we meer de tech­ni­sche kant van goe­de vind­baar­heid in Goog­le. Dit keer heb­ben we 6 tips voor je.

Jefferson 06-06-2016 Contact

Tip 1: Re­ac­ties en deel­ac­ties sco­ren hoog

Zorg dat be­zoe­kers kun­nen re­a­ge­ren op je web­si­teweb­si­te en dat ze jouw con­tent mak­ke­lijk kun­nen de­len op So­ci­al Me­dia. Bij een blog kun je bij­voor­beeld de sha­re but­tons van So­ci­al Me­dia 's­tic­ky' ma­ken. Dan blij­ven ze plak­ken aan de bo­ven­kant van de pa­gi­na ook als de be­zoe­ker he­le­maal naar de on­der­kant van de blog scrollt. Wel zo mak­ke­lijk voor de be­zoe­ker en het zorgt dat een blog veel snel­ler wordt ge­deeld. En hoe meer een ar­ti­kel ge­deeld wordt, hoe be­ter dit is voor de Goog­le ran­king.

Tip 2: Ge­bruik Ma­te­ri­al De­sign Gui­de van Goog­le

Goog­le wil graag dat be­zoe­kers een web­si­te goed kun­nen le­zen. Goed ge­bruik van kleur, vlak­ver­de­ling, let­ter­ty­pe, etc. is daar­om be­lang­rijk. Goog­le heeft voor de­sig­ners en ont­wik­ke­laars het hand­boek 'Ma­te­ri­al De­sign Gui­de' op­ge­steld. Volg je de re­gels die in dit hand­boek staan? Dan doe je de be­zoe­kers én Goog­le een ple­zier. Wees ge­rust, waar­schijn­lijk doe je al heel veel goed!

Tip 3: Maak een spin­nen­web van je web­si­te

Spin dra­den tus­sen al­le pa­gi­na's van je web­si­te, waar­door be­zoe­kers steeds die­per op je web­si­te ko­men. Som­mi­ge woor­den zijn na­me­lijk on­be­kend voor je be­zoe­ker en dus zou de be­zoe­ker nooit op het woord ge­zocht heb­ben. Door in­ter­ne links te ma­ken, ko­men ze uit­ein­de­lijk te­recht op de pa­gi­na waar­naar ze zoch­ten. Je web­si­te wordt zo waar­de­vol­ler voor je be­zoe­ker en dus ook voor Goog­le.

Tip 4: Pas op voor Word­Press plug-ins

Heb je een web­si­te die ge­bouwd is in Word­Press? Pas dan wel op voor de ve­le plug-ins. Het ge­vaar schuilt in de co­de van de plug-ins. Niet ie­de­re ont­wik­ke­laar is na­me­lijk SEO spe­ci­a­list en dus kan een plug-in al snel vol zit­ten met co­de die niet heel goed is voor de vind­baar­heid van je web­si­te. Bo­ven­dien kan de co­de van de ver­schil­len­de plug-ins met el­kaar bot­sen waar­door je web­si­te heel traag wordt of zelfs he­le­maal niet meer werkt. Dat heeft dus ook di­rect in­vloed op je be­zoe­kers.

Tip 5: Check de snel­heid van je web­si­te

Dat je web­si­te snel laadt is voor de be­zoe­ker heel fijn, maar Goog­le houdt er ook van. Ti­tel van linkCheck daar­om eens de snel­heid van je web­si­te. Een web­si­te die bin­nen 3 se­con­den laadt, is ide­aal voor Goog­le. Is je web­si­te tra­ger? Neem dan eens con­tact op met je web­bou­wer.

Tip 6: Voeg een be­grip­pen­lijst toe aan je web­si­te

Sluit je­zelf even een mid­dag­je op met een pot kof­fie of thee en ver­plaats je in je klan­ten. Met wat voor vra­gen lo­pen ze rond? Al de­ze vra­gen pro­beer je te be­ant­woor­den in de vorm van een be­grip­pen­lijst. Goog­le is hier gek op, want van dit soort de­fi­ni­ties kun­nen ze fea­tu­red snip­pets ma­ken. De­ze fea­tu­red snip­pets be­ant­woor­den di­rect de vraag van de klant. En staat jouw snip­pet in Goog­le en dus op de num­mer 1 po­si­tie? Dan be­grijp je wel dat dit veel doet voor jouw vind­baar­heid. Snel aan de slag dus!

*

Wat is het telefoonnummer van Capica? (10 cijfers achter elkaar typen)

  • Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?