Blijkbaar zijn we best wel goed in wat we doen (of werken we niet efficiënt genoeg).
Wat zeker is, is dat we op korte termijn nieuwe collega's zoeken.
Zes jaar heb ik voor een werving- en selectiebureau gewerkt. Ik heb daar veel kandidaten ontmoet, duizenden cv's gescand en honderden profielen mogen opstellen.
Maar de IT-sector is toch wel andere koek. Al die termen, elke dag leer ik een nieuwe kennen.
Ajax
Laten we AJAX als voorbeeld nemen. Als vrouw van een voetballiefhebber, sprong deze er namelijk meteen uit. AJAX, ofwel Asynchronous JavaScript and XML, is slechts één van die termen. Gelukkig hebben onze programmeurs hier wel verstand van en hebben we samen een mooie vacaturetekst kunnen opstellen.
Maar hoe vind je de juiste kandidaat? Zitten programmeurs überhaupt wel op LinkedIn, vacaturebanken of zijn zij net als wij ervan overtuigd dat je moet netwerken om ergens binnen te komen?
En ga je bij aanname voor de beker of neem je genoegen met een net geen eerste plek in de Eredivisie? Iedere organisatie wil kampioen worden of blijven en door team effort, zal je beter presteren én scoren. Het moet iemand zijn die binnen het team past.
In het geval van Capica moet je dus niet schrikken als je ineens midden in een gevecht met Nerf-guns zit of op vrijdagmiddag uit je werk wordt gehaald voor een lekkere kouwe klets.
passie voor de onlineonline wereld
Onze perfecte kandidaat hoeft geen voetbalfan te zijn, laat staan voorkeur te hebben voor AjaxAjax of Feyenoord. Hij hoeft niet van bier te houden, we hebben ook biologische groene thee. En hij hoeft niet over Nerf-gun skils te beschikken, hij kan ook als doelwit fungeren. Zolang het maar een echte IT-nerd is, want ook al spreken we niet altijd dezelfde taal, passie voor de online wereld delen we bij Capica allemaal.
- Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?