Beelden zeggen meer dan 1.000 woorden

maak content

visueel

aantrekkelijk

Beelden

Ik sta 's mor­gens op en check het laat­ste nieuws op mijn smartpho­ne. Het na­vi­ga­tie­sys­teem in mijn au­to laat op het scherm zien hoe ik het snelst op de plaats van be­stem­ming kom. Aan­ge­ko­men op kan­toor start ik mijn com­pu­ter op en be­kijk ik wel­ke be­rich­ten ik ge­mist heb. Als ik 's avonds op de bank ga zit­ten, kijk ik met een schuin oog naar de T.V. ter­wijl ik op de ta­blet nog even mijn mail check. Her­ken­baar?

Marléne 16-02-2016 Contact

So­ci­al Me­dia heb­ben po­si­tief ef­fect op in­ter­net­ge­bruik

Beeld­scher­men en het in­ter­net zijn niet meer weg te den­ken uit ons da­ge­lijks le­ven. Naast ons werk zijn we ge­mid­deld 2,5 uur per dag op het in­ter­net te vin­den via een brow­ser of app, blijkt uit on­der­zoek van In­ter­net­ge­bruikSIDN. Het ge­bruik van een PC of lap­top is nog steeds het grootst, maar de ta­bletta­blet en de smartpho­nesmartpho­ne vol­gen al snel. Er zijn wel gro­te ver­schil­len te zien in de duur van het in­ter­net­ge­bruik. Op de PC of lap­top kan een bro­wer­ses­sie al gauw een half uur du­ren, ter­wijl een brow­ser­ses­sie op een smartpho­ne vaak maar een mi­nuut duurt. Ta­blets wor­den veel ge­bruikt voor ga­ming, PC's en lap­tops voor shop­pen en smartpho­nes voor So­ci­al Me­dia. Het on­der­zoek laat ook zien dat het ge­bruik van So­ci­al Me­dia een po­si­tief ef­fect heeft op het in­ter­net­ge­bruik. Een voor­beeld: per maand klikt een Fa­cebook­ge­brui­ker 9 keer op een link naar een ex­ter­ne web­si­teweb­si­te.

Beel­den wor­den steeds be­lang­rij­ker

We gaan steeds meer mul­ti-tas­ken als het gaat om me­dia. We kij­ken T.V. en shop­pen te­ge­lij­ker­tijd op on­ze ta­blet. Door­dat we meer­de­re din­gen te­ge­lijk doen, wordt het ge­bruik van beel­den steeds be­lang­rij­ker. Dat zien we ook te­rug in het ge­bruik van So­ci­al Me­dia. Pin­te­rest en In­st­agram win­nen steeds meer ter­rein, waar Twit­ter juist steeds meer ge­brui­kers ver­liest. So­ci­al Me­dia on­der­zoekVol­gens het So­ci­al Me­dia on­der­zoek van Ne­w­com.

Hoe is het met jul­lie web­si­te?

De ma­nier waar­op in­ter­net­ge­brui­kers sur­fen heeft ook gro­te in­vloed op het ge­bruik van jouw web­si­te. In­ter­net­ge­brui­kers zijn steeds meer vi­su­eel in­ge­steld en scan­nen al­le in­for­ma­tie die langs­komt voor­al op ba­sis van beel­den. Een Pin­te­rest of In­st­agram ac­count is daar­om een mooie aan­vul­ling op jul­lie So­ci­al Me­dia ac­counts. Maar ook het ge­bruik van beel­den op jul­lie web­si­te is es­sen­ti­eel. Ma­ken jul­lie vol­doen­de ge­bruik van beel­den? En past de uit­stra­ling van de­ze beel­den he­le­maal bij de uit­stra­ling van het be­drijf? Neem jul­lie web­si­te eens on­der de loep met de­ze vra­gen in het ach­ter­hoofd. Vol­doet jul­lie web­si­te niet meer aan de­ze tijd, waar­in beel­den nog be­lang­rij­ker zijn ge­wor­den? Ga dan snel aan de slag. Kom je er zelf niet he­le­maal uit? Dan kun je na­tuur­lijk al­tijd bij ons te­recht. We heb­ben idee­ën ge­noeg en hel­pen je graag ver­der.

*

Welke kleur heeft het rode logo? (antwoord in kleine letters)

  • Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?