5 tips voor het effectief inzetten van contentmarketing

contentmarketing

aan de slag

Zet jij con­tent­mar­ke­ting al ef­fec­tief in, zo­dat je jouw pu­bliek weet te in­spi­re­ren? Met de­ze 5 tips kun je van­daag nog aan de slag. Wij lie­ten ons in­spi­re­ren door het Tren­dE­vent 'Cost of con­tent'.

Eric 12-05-2016 Contact

Tip 1: Maak per­so­na's

Wie is ei­gen­lijk jouw klant? Maak pro­fiel­schet­sen (per­so­na's) van jouw klan­ten. Geef hem of haar een naam, leef­tijd, ge­slacht en schrijf op wat voor werk hij doet, wel­ke hob­by­'s hij heeft en waar hij van droomt. Be­kijk hoe de­ze per­soon jouw pro­duct be­leefd. Als je weet wat hem be­zig houdt en hoe hij jouw pro­duct be­leeft, speel je daar op in met jouw con­tentcon­tent. Niet als re­cla­me­bood­schap, maar met in­for­ma­tie waar jouw (po­ten­ti­ë­le) klant door ge­ïn­spi­reerd wordt.

Voor­beeld per­so­na.jpg

Tip 2: Zet ban­ners al­leen in als ze ge­richt zijn op een spe­ci­fie­ke doel­groep

On­ze her­se­nen doen won­der­lij­ke din­gen. Ze zijn ge­pro­gram­meerd om din­gen die er niet toe doen te blok­ke­ren en dat is voor ie­der­een iets an­ders. Maar we heb­ben al­le­maal een in­ge­bouw­de re­cla­me­bloc­ker. Een re­cla­me­ban­ner op een web­pa­gi­na we­ten we moei­te­loos te ne­ge­ren en dat is toch jam­mer als je net een ban­ner­cam­pag­ne hebt in­ge­zet. Als je toch met ban­ners werkt, zorg dan dat je ze heel ge­richt in­zet, zo­dat je al­leen pu­bliek be­reikt dat zit te wach­ten op jouw pro­duct.

Tip 3: Maak een af­spraak met je pu­bliek

Men­sen hou­den van dui­de­lijk­heid en re­gel­maat. Spreek dus met jouw pu­bliek af dat je op een vas­te dag en tijd in de week nieu­we con­tent plaats. Dat is een truc die veel You­tu­bers toe­pas­sen. Zij plaat­sen ie­de­re dag of ie­de­re week op de­zelf­de tijd een vi­deo. Het spreekt van­zelf dat je je ook aan de af­spraak houdt!

Tip 4: Zoek con­ten­tho­les

Ga op zoek naar on­der­wer­pen die dicht bij je staan, waar­over nog wei­nig te vin­den is op het in­ter­net en waar jouw doel­groepdoel­groep in is ge­ïn­te­res­seerd. We noe­men dat con­ten­tho­les. Spring in het die­pe en maak krach­ti­ge nieu­we con­tent over dit on­der­werp. Dat is wat jouw doel­groep in­spi­reert!

Tip 5: Zorg voor beeld dat past bij jouw ver­haal

Be­paal eerst wat jouw ver­haal is en ver­sterk het ver­haal met beeld. Voor ie­der ty­pe doel kun je een an­der soort beeld ge­brui­ken. Voor de één ge­bruik je een ani­ma­tie, voor de vol­gen­de sfeer­fo­to­gra­fie en voor weer een an­der ge­bruik je vi­deo. Be­denk welk soort beeld het bes­te past bij jouw doel. Her­ken jij je­zelf in het beeld dat wij ge­bruik­ten voor de­ze blog?

*

Welke kleur heeft het rode logo? (antwoord in kleine letters)

  • Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?