contentmarketing
Zet jij contentmarketing al effectief in, zodat je jouw publiek weet te inspireren? Met deze 5 tips kun je vandaag nog aan de slag. Wij lieten ons inspireren door het TrendEvent 'Cost of content'.
Tip 1: Maak persona's
Wie is eigenlijk jouw klant? Maak profielschetsen (persona's) van jouw klanten. Geef hem of haar een naam, leeftijd, geslacht en schrijf op wat voor werk hij doet, welke hobby's hij heeft en waar hij van droomt. Bekijk hoe deze persoon jouw product beleefd. Als je weet wat hem bezig houdt en hoe hij jouw product beleeft, speel je daar op in met jouw contentcontent. Niet als reclameboodschap, maar met informatie waar jouw (potentiële) klant door geïnspireerd wordt.
Voorbeeld persona.jpg
Tip 2: Zet banners alleen in als ze gericht zijn op een specifieke doelgroep
Onze hersenen doen wonderlijke dingen. Ze zijn geprogrammeerd om dingen die er niet toe doen te blokkeren en dat is voor iedereen iets anders. Maar we hebben allemaal een ingebouwde reclameblocker. Een reclamebanner op een webpagina weten we moeiteloos te negeren en dat is toch jammer als je net een bannercampagne hebt ingezet. Als je toch met banners werkt, zorg dan dat je ze heel gericht inzet, zodat je alleen publiek bereikt dat zit te wachten op jouw product.
Tip 3: Maak een afspraak met je publiek
Mensen houden van duidelijkheid en regelmaat. Spreek dus met jouw publiek af dat je op een vaste dag en tijd in de week nieuwe content plaats. Dat is een truc die veel Youtubers toepassen. Zij plaatsen iedere dag of iedere week op dezelfde tijd een video. Het spreekt vanzelf dat je je ook aan de afspraak houdt!
Tip 4: Zoek contentholes
Ga op zoek naar onderwerpen die dicht bij je staan, waarover nog weinig te vinden is op het internet en waar jouw doelgroepdoelgroep in is geïnteresseerd. We noemen dat contentholes. Spring in het diepe en maak krachtige nieuwe content over dit onderwerp. Dat is wat jouw doelgroep inspireert!
Tip 5: Zorg voor beeld dat past bij jouw verhaal
Bepaal eerst wat jouw verhaal is en versterk het verhaal met beeld. Voor ieder type doel kun je een ander soort beeld gebruiken. Voor de één gebruik je een animatie, voor de volgende sfeerfotografie en voor weer een ander gebruik je video. Bedenk welk soort beeld het beste past bij jouw doel. Herken jij jezelf in het beeld dat wij gebruikten voor deze blog?
- Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?