Heb je de term AMP al eens in je mobiele zoekresultaten van Google voorbij zien komen? In deze blog vertelt Laird je meer over deze techniek.
AMP (Accelerated Mobile Pages) is ontwikkeld door partijen als Google, Twitter en verschillende grote uitgeverijen. AMP zorgt ervoor dat contentcontent razendsnel getoond kan worden, vrijwel zonder laadtijd. Voor gebruikers natuurlijk een goede ontwikkeling.
Hoe het werkt? GoogleGoogle is in staat om alleen de meest belangrijke content van een AMP pagina te selecteren door deze te 'scannen'. De gebruiker ziet uiteindelijk alleen de resultaten die Google geselecteerd heeft in de scan. Het resultaat? Geen overbodige content die geladen wordt en dus een supersnel resultaat!
AMP wordt op dit moment vooral ingezet door websiteswebsites die grote hoeveelheden content produceren, bijvoorbeeld nieuwssites. Maar ook bloggers maken er steeds meer gebruik van.
De toekomst van AMP
Ik verwacht dat AMP in de nabije toekomst voor veel meer websites relevant gaat worden, zeker voor bedrijven die fors inzetten op content marketing. Wat overigens wel een nadeel kan zijn, is dat de conversiemogelijkheden beperkt zijn. Voor een bezoeker van 'jouw' AMP-pagina lijkt het wellicht op hij of zij op je websitewebsite aanwezig is, dat is echter niet het geval.
Of het voor organisaties wel of juist niet relevant is, hangt dus ook af van je doelstellingen en het belang van conversie op je website. Maar ook deze techniektechniek wordt voortdurend doorontwikkeld, dus AMP is zeker iets om in de gaten te houden.
Natuurlijk gaan we bij Capica graag met je in gesprek over de kansen die AMP biedt.
- Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?