Tien jaar geleden stapte ik bij Capica binnen als eerste vrouw in een echt mannenbedrijf...

Klantbeleving

&

Plezier

nerds

Best wel een schok, kan ik je zeg­gen! Ik woon­de ook toen al sa­men met Laird Beek­e­laar, dus ik was echt wel ge­wend aan een beet­je ner­die man, maar hier zat een heel kan­toor vol met ner­die man­nen! Dat zag je ook te­rug in de com­mu­ni­ca­tie rich­ting klan­ten of ei­gen­lijk in het ge­brek aan com­mu­ni­ca­tie. Er was dus werk aan de win­kel om van Ca­pi­ca een com­mu­ni­ca­tief sterk en flexi­bel be­drijf te ma­ken, be­gin­nend bij de men­sen zelf. Ik vroeg me af waar ik moest be­gin­nen, want in die tijd was mijn tech­ni­sche ken­nis nog niet je-van-het. Tot ik mij re­a­li­seer­de dat je in een tech­ni­sche om­ge­ving ook met men­sen be­zig bent. Je werkt aan pro­duc­ten met men­sen en de klan­ten die er mee gaan wer­ken, zijn ook men­sen. Met mijn ach­ter­grond als P&O ma­na­ger kan het niet an­ders dat ik een 'men­sen mens' ben en dus kon ik hier het ver­schil gaan ma­ken.

Marléne 01-09-2016 Contact

Meer open­heid en waar­de­ring

Mijn vrou­we­lij­ke in­breng bracht di­rect een hoop ver­an­de­rin­gen met zich mee. We spra­ken waar­de­ring naar el­kaar uit, er kwam meer open­heid, we deel­den dro­men met el­kaar, be­spra­ken de stip op de ho­ri­zon en we na­men meer tijd om met el­kaar te ge­nie­ten. Ik zorg­de ook voor de juis­te at­ten­tie op het juis­te mo­ment, al was het maar om­dat de zo­mer be­gon. In­mid­dels zijn er meer vrou­wen bin­nen het be­drijf en merk ik dat dit het ge­voel bin­nen het be­drijf ten goe­de komt. De juis­te mix maakt ons ster­ker.

De re­den van ons be­staan

Een aan­tal jaar ge­le­den zijn we be­wus­ter gaan kij­ken naar de re­den van ons be­staan. Want we ma­ken al vijf­tien jaar lang mooie on­li­ne pro­duc­ten, zo­als web­si­tesweb­si­tes, in­tra­net­ten en soft­wa­re op maat, maar we wa­ren ons niet da­ge­lijks be­wust van de­ze tech­ni­sche hoog­stand­jes en on­ze snel­le ma­nier van han­de­len en re­a­ge­ren. Het was al bij­na nor­maal ge­wor­den! In de ge­sprek­ken die we met el­kaar had­den, vroe­gen we el­kaar waar we blij van wor­den. Het ant­woord bleek una­niem. Ons hart gaat snel­ler klop­pen als we klan­ten echt ver­der kun­nen hel­pen en met ze mee kun­nen den­ken. En dat gaat ver­der dan al­leen een goe­de ser­vi­ce bie­den.

Klant­be­le­ving

Om te we­ten hoe je klan­ten echt ver­der kunt hel­pen, zijn we aan de slag ge­gaan met een ech­te klant­be­le­ving. In ses­sies zijn we sa­men aan de slag ge­gaan en in­spi­reer­den we el­kaar waar­door ie­der­een meer ge­voel kreeg bij de ul­tie­me klant­be­le­ving. Zo gin­gen we met het team een avond­je ge­nie­ten en wer­den we als klan­ten in de wat­ten ge­legd. Die avond er­vaar­den we hoe je als klant be­na­derd en be­han­deld wilt wor­den. Ook kreeg ie­der­een een per­soon­lijk boek dat ie­der bin­nen zijn ei­gen ex­per­ti­se in­spi­reer­de om nog net wat ex­tra's te doen voor on­ze klan­ten. De Ca­pi­ca me­de­wer­ker voelt nu hoe hij of zij een klant nog be­ter van dienst is en heeft al­le vrij­heid om hier op te an­ti­ci­pe­ren. Klan­ten moe­ten dus niet gek op­kij­ken als ze op­eens een kaartje op de deur­mat vin­den van één van de Ca­pi­ca­nen. Zo­maar of als we aan een pro­ject gaan be­gin­nen en we de klant wil­len la­ten we­ten dat we staan te trap­pe­len om aan de slag te gaan.

An­de­re pro­jectaan­pak

Door­dat we al­le­maal zelf heb­ben be­leefd hoe de ul­tie­me klan­t­er­va­ring voelt, vlie­gen we pro­jec­ten nu ook an­ders aan. We wer­ken veel in­ten­sie­ver met klan­ten sa­men aan een goed re­sul­taat. En dat zien we te­rug in de sa­men­wer­king met on­ze klan­ten. Het voelt ook echt als­of we het sa­men doen. Pas ge­le­den nog hoor­den we van een klant dat zij het ge­voel had dat ze echt on­der­deel van het Ca­pi­ca­team was. Een fan­tas­tisch com­pli­ment voor ons.

Ple­zier

Nu, tien jaar na mijn eer­ste werk­dag, ben ik trots op wat we met zijn al­len be­reikt heb­ben en wat we de ko­men­de ja­ren nog gaan be­rei­ken. We we­ten waar we mee be­zig zijn, waar de stip op de ho­ri­zon staat en hoe we daar gaan ko­men. Wij zijn Ca­pi­ca en we heb­ben ple­zier in wat we doen!

*

Wat is het telefoonnummer van Capica? (10 cijfers achter elkaar typen)

  • Er zijn geen reacties gevonden. Ben jij de eerste?