Marléne

Mar­le­ne is dol op quo­tes en sus­hi. Haar in­tu­ï­tie heeft haar nog nooit in de steek ge­la­ten. Ook bij Ca­pi­ca gaat ze af op haar ge­voel en dat leidt tot mooie din­gen.

"Tien jaar ge­le­den stap­te ik als eer­ste vrouw bij Ca­pi­ca in een echt man­nen­be­drijf. Mijn eer­ste mis­sie was om van Ca­pi­ca een com­mu­ni­ca­tief sterk en flexi­bel be­drijf te ma­ken. Je werkt im­mers met en voor men­sen. Mijn vrou­we­lij­ke in­breng, met spe­ci­a­le aan­dacht en at­ten­ties voor on­ze me­de­wer­kers en klan­ten, wierp al snel vruch­ten af. In­mid­dels is de­ze in­breng uit­ge­groeid tot een klant­ge­rich­te stra­te­gie waar­bij de be­le­ving van on­ze klan­ten cen­traal staat. Mij tref je in het com­mer­ci­ë­le tra­ject. Ik ga met jou om ta­fel om te brain­stor­men over jul­lie wen­sen en idee­ën en giet dit in een of­fer­te. Mijn hart gaat snel­ler klop­pen als we men­sen echt ver­der hel­pen. De ul­tie­me klan­t­er­va­ring hoort daar­bij."

Neem contact op met Marléne

(06) 41 26 09 54
Blogs van Marléne
Marléne 21-09-2017
Hoe bouw je een succesvolle online community

Een online community is een digitale verzamelplek waarbinnen mensen met een gezamenlijke interesse, overeenkomst of doel samen komen. Het intranet is een voorbeeld van zo'n online community en ook binnen het intranet kan er sprake zijn van (sub)communities. Maar wat bepaalt nu het succes van zo'n community?

Marléne 16-03-2017
Van Internetbureau naar Online Bedenkers

Van Capica Internetbureau naar Capica Online Bedenkers, inclusief een geheel vernieuwde huisstijl. Marléne legt uit waarom het tijd was voor deze vernieuwing en Jefferson vertelt je meer over het nieuwe design van het logo.

 
Marléne 26-06-2017
Kun je happiness op de werkvloer managen?

Binnen Capica word ik door medewerkers ook wel 'Happiness Manager' genoemd. Een titel die ik zelf wellicht niet zo snel zou uitkiezen, maar waar ik wel ontzettend trots op ben. De term 'happiness manager' suggereert dat je 'happiness', of vertaald 'geluk', kunt managen. Dat zou ook betekenen dat je dus bij een optimaal resultaat je (te managen) medewerkers 100% geluk kunt bieden.

Marléne 01-09-2016
Tien jaar geleden stapte ik bij Capica binnen als eerste vrouw in een echt mannenbedrijf...

Best wel een schok, kan ik je zeggen! Ik woonde ook toen al samen met Laird Beekelaar, dus ik was echt wel gewend aan een beetje nerdie man, maar hier zat een heel kantoor vol met nerdie mannen! Dat zag je ook terug in de communicatie richting klanten of eigenlijk in het gebrek aan communicatie. Er was dus werk aan de winkel om van Capica een communicatief sterk en flexibel bedrijf te maken, beginnend bij de mensen zelf. Ik vroeg me af waar ik moest beginnen, want in die tijd was mijn technische kennis nog niet je-van-het. Tot ik mij realiseerde dat je in een technische omgeving ook met mensen bezig bent. Je werkt aan producten met mensen en de klanten die er mee gaan werken, zijn ook mensen. Met mijn achtergrond als P&O manager kan het niet anders dat ik een 'mensen mens' ben en dus kon ik hier het verschil gaan maken.

 
Marléne 13-06-2017
Hoe maak je het intranet écht sociaal?

Op een succesvol sociaal intranet wordt online samengewerkt, kennis gedeeld en ga zo maar door. Informatie toevoegen is niet meer een taak van alleen de afdeling communicatie, iedereen kan bijdragen. Samen zorg je voor het succes. Toch kan de overgang van een klassiek intranet naar een sociaal intranet best een 'enge' stap zijn. Want hoeveel vrijheid geef je? Wie mag wat publiceren? En hoe gaan medewerkers het nieuwe intranet straks gebruiken? 

Marléne 07-07-2016
Waar moet mijn intranet aan voldoen?

Je staat aan de start van jullie nieuwe intranet en je zoektocht naar een geschikt platform  is begonnen. Maar waar moet het intranet aan voldoen? We helpen je graag bij het beantwoorden van deze vraag door je een aantal tips te geven voor het opstellen van jouw eisenlijst.