Eric

Ab­sei­len van de Eu­ro­mast, bun­geejum­pen of pa­ra­chu­te sprin­gen, Eric is een ech­te thrill­see­k­er. Ook bij Ca­pi­ca gaat hij geen uit­da­ging uit de weg.

"Ik ben hier be­gon­nen als sta­gi­air en nooit meer weg­ge­gaan. Ik vind het gaaf om on­der­deel te zijn van tech­no­lo­gi­sche in­no­va­tie. Men­sen­le­vens ver­an­de­ren door tech­niek. Wij ma­ken het werk van men­sen mak­ke­lij­ker door on­li­ne op­los­sin­gen te be­den­ken en dat vind ik mooi om te doen. Als pro­ject­lei­der dom­pel ik me on­der in de we­reld van on­ze klan­ten. Hoe ziet de­ze we­reld er­uit en waar lig­gen de be­hoef­ten? Dat ver­taal ik sa­men met ons team door naar on­li­ne pro­duc­ten."

Neem contact op met Eric

(06) 30 37 44 07
Blogs van Eric
Eric 05-07-2017
Capicaan aan het woord: een goede start met Eric

In de­ze blogs­erie la­ten we Ca­pi­ca­nen aan het woord over hun werk bij Ca­pi­ca. Wat maakt hun werk zo leuk? En waar­om heb­ben zij ooit voor Ca­pi­ca ge­ko­zen? In de vorige editie vertelde front-end de­vel­o­per Jef­fer­son je meer over zijn werk. In deze editie het verhaal van Eric. Ooit begonnen als stagiair en inmiddels projectmanager bij Capica. 

Eric 29-12-2016
Wat kunnen we verwachten op social media in 2017?

Het is alweer de laatste week van het jaar. Een moment van bezinning. Wij praten je elke dag van de week bij over impactvolle gebeurtenissen uit ons vakgebied. En vertellen je wat je niet mag missen in 2017. Eric volgt de social media trends op de voet. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, mijn grootste inzicht op de Social Media Week in Rotterdam was: het gaat niet om hoe groot je fanbase is, maar hoeveel en welke mensen je bereikt op het juiste moment. Wow. Hoe simpel deze bewering ook is, het was een eyeopener. En het toont ook een verschuiving aan. In 2016 gingen we van kwantiteit naar kwaliteit.

 
Eric 10-04-2017
Een chatvenster op je website. 6 praktische tips

Goedemiddag. Kan ik u helpen? Steeds meer websites maken gebruik van een chatvenster. Een chatvenster is een persoonlijke manier om in contact te komen met je doelgroep en je kunt het enigszins vergelijken met een receptiebalie zoals je deze in kantoren tegenkomt. De receptioniste is je eerste aanspreekpunt en helpt je verder op weg. Met een chatvenster op je website doe je eigenlijk hetzelfde, alleen dan digitaal.

Eric 01-11-2016
Weg met e-mail. We stappen over naar 1 dashboard

Banken en overheden willen omwille van veiligheid van e-mails af. Ze stappen over op online dashboards. Denk je nog een stap vooruit, dan zal e-mail volledig verdwijnen. Hoe ziet de toekomst er dan uit?

 
Eric 28-02-2017
Fake nieuws, buurman Henk en verjaardagspraat

Eind vorig jaar schreef ik in mijn blog al over fake, ofwel nepnieuws. Dagelijks krijgen we grote hoeveelheden (digitale) informatie te verwerken en partijen als Google en Facebook bepalen met hun algoritmes wat jij te zien krijgt op je scherm. Maar in hoeverre kun je er vanuit gaan, dat het nieuws dat je ziet de waarheid is? Dit onderwerp was erg actueel rondom de verkiezingen in Amerika. De meningen zijn verdeeld, maar er wordt gezegd dat de overwinning van Trump voor een deel te danken is aan de verspreiding van fake nieuws. Het zou in ieder geval een rol gespeeld hebben.

Eric 10-06-2016
6 wetten voor een goede mindmap

Het maken van een mindmap is een uitstekende manier om informatie te structuren. Zo kan mindmappen helpen bij het maken van samenvattingen, schrijven van een artikel, opstellen van voor- en nadelen, overzicht krijgen in projecten of bij het brainstormen. Wij gebruiken technieken van het mindmappen bij onze contentsorteringssessies. Om je te helpen bij het maken van een mindmap kun je je aan de volgende 6 wetten houden.